Copertile de carti folosesc realitatea augmentata
Coperţile de cărţi au ajuns la următorul nivel al tehnologiei şi folosesc realitatea augmentată pentru a le oferi ceva în plus cititorilor. Aceasta a fost realizarea artistului britanic Alexander Ward care a creat o copertă pentru volumul I Am Love, de Allowah Lani. Odată scanată cu o aplicaţie de render 3D, se deschide o nouă lume, care ne arată universul de pe copertă.
Filmuleţul de pe Youtube care ilustrează experienţa de realitate augmentată cu coperta a reuşit să strângă milionul de vizualizări pe platforma video, spre surprinderea artistului care a realizat-o.
For a while now I’ve been excited by the interesting new avenues this tech opens up for my art, and the book cover was a small snippet of what I’m working towards with that tech,” spune Ward. “So it’s very encouraging to see the response that many others are excited by it also!”
Coperta prinde viaţă odată trecută prin filtrul camerei telefonului şi pare că mâna desenată pe carte e chiar a utilizatorului, care încearcă să atingă fiinţă suprarealista.
For this particular Augmented Reality book cover I created, I wanted to give the illusion of looking into the cover itself, as if the book cover is a window or portal into the artwork. I achieved this by separating the artwork and text into many individual layers, that I placed in receding layers of 3D depth, în a 3D program on the computer,” spune Ward, realizatorul coperţii. El a mai realizat chiar şi filtre similare pentru Instagram, care le oferă utilizatorilor un pic din lumină şi universul coperţii.
Realitatea augmentată e din ce în ce mai prezenta în marketing şi campanii de promovare. Am văzut-o folosită de Burger King într-o campanie de promo, în jocuri de la televizor, în muzee pe post de ghid sau chiar pe post de manual tehnic la Mercedes.