VR si real estate: un nou trend in imobiliare
Toată lumea vorbeşte acum despre realitatea virtuală şi impactul pe care îl are în zona imobiliarelor. Ce înseamnă, cum se traduce în vânzări, retenţia unui potenţial client şi prezentări şi ce înseamnă mai exact VR si real estate?
Cum am detaliat în acest material, în urmă cu câteva luni, realitatea virtuală pune piciorul şi în zona vânzărilor de case şi alte proprietăţi pentru că e o formă uşoară şi inovativă de prezentare. Americanii deja profită din plin de această tehnologie şi au dezvoltat o mulţime de aplicaţii, care mai de care, pentru a-şi vinde proprietăţile. Trendul începe să ajungă şi la noi, fiind nu doar o dată folosit în cadrul târgurilor imobiliare, unele dintre ele chiar oferind această posibilitate drept un avantaj în fata competitorilor.
Cum funcţionează VR si real estate împreună?
În primul rând este aplicaţia care cu asta se ocupă: vizualizare de proprietăţi. Dezvoltatorul urcă proprietăţile pe care le doreşte vizualizate pe aplicaţie, iar aceasta devine disponibilă pentru vizitare virtuală potenţialilor clienţi. Avantajul e evident: agentul nu trebuie să se deplaseze la locaţie, iar potenţialul client poate vedea casa fix când şi cum are chef, limitat fiind doar de utilizarea unui echipament VR, de la o pereche de ochelari la o cască în toată regula, HTC Vive sau Oculus Rift, spre exemplu.
O altă variantă e realizarea de tururi în 360 care apoi pot fi urcate pe site-ul agenţiei de imobiliare. Astfel, clientul nici nu trebuie să aibă un asemenea device, în mod neapărat, ci poate vizualiza proprietatea în browserul web. E atât de versatil încât poate fi urcat inclusiv pe Youtube, însă dezavantajele faţă de un o aplicaţie gândită special pentru headseturi e lipsa unei interactivităţi cu utilizatorul. Clientul nu va putea să deschidă balconul să admire priveliştea sau să intre în debara să vadă cât de mare e cu adevărat spaţiul de depozitare. Mai departe, acelaşi tur poate fi oferit în cadrul târgurilor, rulat pe un device de VR, pentru un efect imersiv complet. Realterii de peste Ocean au ajuns atât de departe cu această idee încât site-urile care oferă asemenea tururi, ca Matteport, au integrat support cu cele mai mari site-uri de anunţuri imobiliare.
Americanii, dar şi australienii, realizează astfel de aplicaţii pentru că îşi dau seama că e cea mai bună metodă de a convinge clienţii că banii lor sunt bine investiţi în proprietăţile pe care le achiziţionează. O astfel de randare sau filmare în 360 oferă un grad mai mare de interactivitate şi mai ales competitivitate pe o piaţă în continuă dezvoltare şi în care cerinţele clienţilor sunt multe, diferite şi greu de satisfăcut.
Cum ajută?
Practic, ce şi-au dat seama realterii de pe marile pieţe e ca un client care se imersează complet în casa pe care o vizualizează îşi creează o legătură cu aceasta, iar rezultatul nu poate fi decât benefic. În plus, îi scuteşte de multe vizite lungi şi dese cu diverşii clienţi. Mai mult, când o proprietate nu este gata, turul va putea fi realizat oricum, potenţialul client putând vizualiza în 360 cum se va prezenta viitoarea casă sau clădire de birouri. Aceeaşi strategie poate fi aplicată şi în cazul renovărilor, unde clientul va avea o idee clară din prima despre cum se va prezenta apartamentul după modificările cerute. Plus că asta reduce riscurile unor nemulţumiri sau modificări care pot apărea după ce proiectul a început să fie construit sau realizat.
Cum se face?
În primul rând, e nevoie de aflat care sunt nevoile fiecărui dezvoltator în parte. Dacă are proiecte deja realizate, se vor face filmări în 360, care apoi vor fi urcate pe o aplicaţie de vizualizare, iar cu ajutorul unui studio de VR, precum Gateway VR, tururile vor putea fi prezentate în cadrule expoziţiilor sau târgurilor.
Dacă proiectul se afla încă în perioada de dezvoltare, se va realiza o randare în 360 de către o agenţie specializată în aşa ceva, conform cu planurile realizate de arhitecţi şi folosind tehnologie de ultima generaţie.
Agenţiile au folosit, până nu demult, realitatea virtuală în prezentări mai mult ca un element de noutate şi de a „lua ochii”, însă potenţialul acestie este mult mai mare şi jucătorii care îl înţeleg au un avantaj serios pe o piaţă în dezvoltare. VR si real estate pot merge mâna în mână, aşa cum o demonstrează piaţa americană sau chinezească, spre exemplu, mai ales că asemenea vizualizări pot fi făcute inclusiv cu telefonul mobil.
Uneori nici nu e nevoie o filmare sau un tur în 360. E suficientă o aplicaţie în realitatea augmentată, care poate fi descărcată de către client, iar acesta poate vedea la faţa locului tot felul de detalii despre clădirea în construcţie sau blocul deja ridicat: de la amplasarea apartamentelor, camerelor, până la detalii despre potenţiale adăugări ale unui apartament – cum ar arăta bucătăria în spaţiul deja existent sau diferite alte piese de mobilier.
Dacă aveţi nevoie de ajutor cu aceste noţiuni, sunteţi în căutare de idei sau aveţi nevoie de consultanţă, puteţi să ne scrieţi cu încredere pe adresa [email protected] sau puteţi folosi formularul de contact.