Idei de VR marketing: HBO si premiera Watchmen
HBO a lansat o nouă serie, Watchmen, iar pentru promovarea acestui nou serial au avut o campanie OOH în care utilizatorii puteau folosi realitatea augmentată pentru a experiementa un conţinut special.
Utilizatorii de smartphones din New York şi Los Angeles trebuie doar să îndrepte camera telefonului către unul dintre multele afişe ale filmului şi imediat vor vedea o mulţime de calamari picând din cer. Efectul are legătură cu una dintre scenele din benzile desenate Watchmen în care un supererou trimite pe pământ un calamar gigant în dorinţa de a opri războiul nuclear. Utilizatorii au putut descoperi ploaia de calamari aproape oriunde, pentru că aceasta campanie a fost implementată pe postere, în staţiile de autobuz, de metrou şi chiar pe billboard-uri video, aşa numitele liveboards.
Campania celor de la HBO a avut loc chiar înaintea premierei Watchmen şi a inclus, pe lângă efectele de realitate augmentată şi o numărătoare inversă până la momentul difuzării primului episod. Se pare că acest gen de campanie a ajutat la popularizarea serialului pentru că în SUA s-a raportat o audienţă de 1.5 milioane de telespectatori pentru episodul numarul unu din Watchmen.
„Squid falling from the sky is a daily reality for the characters in our Watchmen universe, and one that to them isn’t really that odd,” spune Yauny Wheaton, VP Program Marketing, HBO. „For commuters in our world though it would be totally unexpected. So, with the use of AR technology we found a way to bring this unique element of the series to life.”
HBO nu sunt la prima lor campanie în care să se folosească de realitatea augmentată sau de cea virtuală. Pentru finalul serialului Game of Thrones fanii au putut să se bată cu un whitewalker în cadrul unei experienţe de AR. Mai mult, pentru acelaşi show au lucrat cu Snapchat, care a creat un filtru special în aplicaţie, iar cei aflaţi în New York sau Paris puteau descoperi un dragon de gheaţă în realitatea augmentată, dacă îndreptau telefonul către una dintre clădirile iconice ale oraşelor. În New York a fost Flatiron Building, iar pentru Paris a fost ales, evident, Turnul Eiffel. În plus, dupa finalul sezonului cei care au vrut o doză on plus de adrenalină au putut încerca experienţa de realitate virtuală Beyond the Wall.
Realitatea augmentat se dovedeşte a fi un tool foarte bun pentru brandurile care vor să se promoveze şi altfel, să aducă un plus utilizatorului sau publicului căruia i se adresează. Am văzut-o la Burger King, care a avut şi o ofertă legată de campania de promo, la Jack Daniel’s, la Gucci, Puma sau chiar AUDI.