Realitatea virtuala intra in zona imobiliarelor
Realitatea virtuala incepe sa prinda din ce in ce mai mult in zona de real-estate, atat in beneficiul celor care isi cauta o casa noua, cat si in cel al vanzatorilor. Noile aplicatii din VR permit costumizarea in timp real a unei case sau a unui apartament prin intermediul unor aplicatii pe care designerii si userii neofiti le pot utiliza cu usurinta.
De altfel, genul acesta de idei nu sunt noi, inclusiv in Romania agentiile de dezvoltare imobiliara oferind tururi in VR clientilor interesati de proprietatile din portofoliu. Urmatoarea miscare pe piata vine din partea unor aplicatii ca TrueScale, prin intermediul careia utilizatorii, de la designeri la simpli clienti, vor putea modifica spatiile: culorile peretilor, podeaua, adauga sau scoate zone, include mobilier, totul pentru a-si crea locul ideal de acasa sau de la munca.
Lucrurile devin si mai interesante cu cat gigantul suedez Ikea a intrat la randul sau pe piata si a venit cu aplicatia Ikea Place AR. Aceasta e de mare folos celor care vor sa vada cum se potriveste canapeaua visata in sufragerie sau cum ar putea bucataria pe care au ochit-o sa „intre” in cea de la bloc. Aplicatia mai are multe imbunatatiri de facut, dar e un prim pas, mai ales ca dezvoltatorii TrueScale lucreaza deja cu un producator de mobila din S.U.A.. Astfel, ceea ce un utilizator adauga in spatiul virtual, fie el scaun sau masa, se regaseste in viata reala, la o sursa sigura.
Jucatorii de pe piata imobiliara au inteles repede ca a avea un tur VR al proprietatilor nu face altceva decat sa le creasca rata de vanzari si sa scada numarul de drumuri pe care un agent le-ar face prezentand proprietati eventualilor clienti.
O firma din New York a mers un pic mai departe si a realizat o experienta care include si privelistea impresionanta de la unul dintre apartamentele pe care le are in portofoliu, astfel incat potentialii cumparatori sa experimenteze cu totul ideea de a trai intr-una din acele case.
Fiecare dintre dezvoltatorii imobiliari care a mers pe aceasta idee o adapteaza in functie de cerere, de la simple tururi virtuale, pana la o intreaga experienta imersiva, care fac si cel mai pretentios client sa inteleaga ce cumpara. Mai mult, cei interesati de proiecte aflate inca in dezvoltare pot afla cum vor arata acestea cu adevarat, mai departe de desene, machete sau randari.
In plus, dezvoltatorii imobiliari mai au in ajutor o alta aplicatie, realizata de Yulio Technologies, echivalentul unui heat map in VR. Aceasta monitorizeaza unde se uita cel mai mult utilizatorii care le vizualizeaza proiectele si astfel le pot costumiza cu usurinta. Mai mult, astfel pot intelege si ce ii deranjeaza sau ce le place, realizand apoi proiecte cu un grad mai mare de succes.
Cei de la Forbes deja au declarat ca Realitatea Virtuala este „cea mai avangardista idee pentru marketing-ul imobiliar”, iar cu o industrie care e in continua dezvoltare si cu jucatori care pot veni cu solutiile potrivite pentru fiecare dezvoltator, ideile sunt aproape nelimitate. Desi presupune o investitie mai ampla la inceput, in concept, implementare (de la tururi virtuale la poze in 360 de grade), acestea se amortizeaza in timp mai ales prin rata de vanzari.