28dec.

Realitatea virtuala si marketing: cum ajuta in promovare?

Realitatea virtuală şi tehnologia din spatele ei încep să crească, iar specialiştii estimează că până în 2022 zona aceasta va genera un business de aproape 34 de miliarde de dolari. Deci, cum pot companiile să beneficieze de ajutor din partea acestei noi tehnologii în marketing?

Tehnologia si cifrele

În primul rând, realitatea virtuală cuprinde mai multe ramuri, de la VR la AR şi MR, iar fiecare dintre acestea îşi poate aduce aportul în succesul unui business, însă trebuie gândite şi folosite în funcţie de nevoi. Pe lângă asta, realitatea virtuală începe deja să fie prezentă în medicină, educaţie sau dezvoltare tehnologică, iar zona de marketing şi comunicare vine tare din urmă. În 2016, numărul de utilizatori mobili de VR ajunsese la 18 milioane în întreaga lume, iar până în 2020 se estimează că va creşte la 135 de milioane, cu 53 de milioane de utilizatori estimaţi pentru acest an.

Aşa că baza către care un brand se poate adresa creşte în fiecare an, iar genul acesta de utilizatori sunt mult mai dispuşi să facă achiziţii. În primul rând, are de-a face cu felul în care stimulează creierul realitatea virtuală, afectând cele trei zone care sunt responsabile de percepţiile şi reacţiile noastre la lumea din jur.

Realitatea virtuală şi marketing. Studii de caz

Deci, cum folosim VR în marketing? Cel mai bun exemplu este în imobiliare, unde dezvoltatorii şi-au dat seama că pot vinde sau închiria mai uşor proprietăţi dacă oferă un tur virtual al acestora. Decât machete lipite sau desene din care cumpărătorul nu îşi poate imagina prea multe, se merge pe ideea unei case virtuale.

Mai departe, în parteneriat cu producătorii de mobilier, spaţiul este utilat, iar un asemenea brand îşi creşte vânzările. E mai simplu să comanzi o canapea când o vezi direct în sufragerie, iar în josul paginii ai deja lista de comandă. Practic, două business-uri beneficiază de o creştere în vânzări prin utilizarea acestui tip de tehnologii care nu cere prea multă programare, genul acesta de aplicaţii fiind deja disponibile.

Industria de automotive e încă una care ştie să se folosească de realitatea virtuală, oferind clienţilor posibilitatea de a se plimba oricând cu o anumită maşină şi de a o vedea îndeaproape. Într-adevăr, nu vor dispărea prea curând show-room-urile de automobile şi înscrisul pe lista pentru un test-drive, însă unii producători deja au această opţiune disponibilă în saloanele lor pentru cei care nu vor să aştepte.

Nici cei din zona de retail nu se lăsă mai prejos pentru că unele branduri deja au trecut la a-şi prezenta colecţiile în realitatea virtuală, iar unele aplicaţii te lăsa chiar să probezi haine fără să cauţi vreo cabină. Una e un o filmare 360 cu un  produs, văzută în browser, şi alta e în realitatea virtuală, în care poţi întoarce televizorul pe toate părţile sau analiza fiecare cusătură a unei rochii. În S.U.A. s-a ajuns atât de departe încât unele procese au fost câştigate pentru că juraţii au putut să se imerseze complet în scenariu prin intermediul headset-urilor VR.

ar in retail

Turism şi VR

O altă campanie a fost dezvoltată de o agenţie de turism, care le-a oferit celor interesaţi de croaziere să vadă cum ar fi să fie pe unul dintre vasele lor. Plus, clienţii interesaţi de alte destinaţii au putut să meargă în Spania sau Mexic şi să îşi dea seama cum ar fi să se plimbe pe plajele însorite. Tot în zona de turism, Marriott a venit cu ideea de a le oferi potenţialilor clienţi o experienţă cu totul nouă: să urmărească un călător prin vacanţa sa într-o destinaţie unică: Peru, Beijing sau Rwanda. Nici lanţul de hoteluri Best Western nu se lasă mai prejos, iar în parteneriat cu Google, al cărui Street View e deja disponibil în 360, oferă poze clare ale hotelurilor din America de Nord. Astfel, clienţii ştiu sigur unde ajung şi ce primesc pentru banii pe care îi plătesc.

vr marketing

Brand Love

Poate, însă, cel mai important aspect este relaţia cu clientul. Companiile au optat să le ofere potenţialilor clienţi o experienţă în VR numai pentru a crea o legătură emoţională cu aceştia. Noi suntem disponibili pentru asemenea momente, trebuie doar să ne daţi un mail. Un potenţial client care dezvoltă o relaţie cu brand-ul, care primeşte măcar jumătate de oră de explorare sau de joc este mult mai dispus să asculte o ofertă. Plus, ţinând cont de noile aplicaţii disponibile în VR, gen Youtube VR, în curând marketerii vor putea să ruleze reclame mult mai bine customizate şi într-un mediu care chiar să producă impact pentru utilizator.

ABOUT THE AUTHOR

didi

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.