Idei de VR marketing: Renault Captur si piata germana
Industria automotive e una dintre cele mai mari susţinătoare ale aplicaţiilor în realitatea virtuală şi augmentată. De la zona de marketing, până la service şi design, producătorii de automobile au înţeles utilitatea noilor tehnologii şi le aplică inclusiv în promovarea noului Renault Captur.
Ce au reuşit să facă germanii, de data aceasta, e un pic diferit, pentru că promovează modelul apărut anul trecut prin intermediul realităţii augmentate, dar fără o nouă aplicaţie instalată. Practic utilizatorii care deschid pagina dealer-ului auto pot să se bucure de o experienţă AR doar prin oferirea de acces către camera telefonului mobil. Imediat, maşina va apărea în mediul în care se găseşte utilizatorul, iar potenţialul client află instantaneu detalii despre model, specificaţii tehnice şi de design, totul cu un single click pe zonele marcate (hot spots).
Experienţa în realitatea virtuală pentru noul Renault Captur a fost realizată de agenţia OMD împreună cu Blippar, companie specializată în computer vision technology. Cu ajutorul Augmented Reality Digital Placement, s-a realizat o experienţă complet imersivă, fără nici un fel de aplicaţie suplimentară, în care utilizatorul poate vizualiza atât interiorul cât şi exteriorul maşinii. Reprezentaţii agenţiei de digital media subliniază că în acest fel au dus campania de promovare la un alt nivel, dar au şi schimbat felul în care utilizatorul poate interacţiona cu noul Renault Captur, ducând experienţa de marketing într-o nouă direcţie, cu care puţini producători au experimentat până acum.
Bringing augmented reality to mobile devices through a programmatic campaign is an fascinating way of enabling consumers to experience the product in a totally individual way. We are excited to create major visibility of Renault in this relevant digital touchpoint within the car buyer journey. With integrated Augmented Reality technology, we’re not only elevating the Renault campaign, but we’re also changing the way consumers can interact with the Renault Captur, introducing transformative ways to experience the brand. This concept is an important piece of our marketing to individuals strategy ensuring that we reach the right user with the right ad at the right time, a declarat Christian Lenz, Director Client Service la OMD Düsseldorf.
Evident, experienţa este disponibilă numai pentru clienţii aflaţi în Germania, fiind gândită pentru piaţa de acolo, dar Renault nu este la primul test cu noile tehnologii. Utilizatorii au mai avut parte de aplicaţii în AR cu Renault Kadjar, ca parte a unei campanii comune cu filmul Solo: A Star Wars Story, sau în MR (mixed reality) cu Renault Trucks. Francezii nu sunt singurii care experimentează cu aceste tehnologii: Porsche au adus realitatea augmentată în zona de service, BMW au creat o întreagă aplicaţie în VR pentru promovarea unui nou model de maşină, iar AUDI au mers în AR cu o experienţă entertaining. Nici cei de la Ford nu s-au lăsat mai prejos, însă experienţa lor în realitatea virtuală este gândită pentru consumer awarness & education, având mai degrabă o componentă CRS, în timp ce McLaren F1 a semnat un parteneriat cu HTC Vive. Industriile sunt cele care au răspuns pozitiv la noile tehnologii, fie ele AR, VR sau MX pentru că le-au găsit utilitatea nu doar ca strategie de marketing, promotion & sales, dar cu aplicabilitate în viaţa de zi cu zi.