BMW foloseste realitatea virtuala pentru a-si prezenta masinile
Devine deja un trend printre producătorii auto să îşi prezinte maşinile cu ajutorul realităţii virtuale. E şi cazul celor de la BMW care şi-au adus cel mai recent model, BMW X2 la CES 2018, dar au făcut-o prin intermediul unei căşti HTC Vive.
Reprezentaţii producătorului bavarez au spus că au lucrat timp de un an la această experienţă, folosind imagini de înaltă definiţie pentru a avea o imagine cât mai aproape de realitate.
„Everything you can order, you can do in the virtual reality world . „What you can see, you can buy.”
Utilizatorul poate face aproape orice îşi doreşte în cadrul acestei experienţe. Se poate juca cu butoanele, deschide portbagajul, capota, diferitele compartimente ale maşinii, iar majoritatea celor care au încercat au simţit nevoia să atingă volanul. Asta nu a venit decât ca o confimare pentru munca pe care cei de la BMW au dus-o pentru a realiza o experienţă cât mai aproape de realitate, chiar dacă e doar virtuală.
Everyone tries to touch the steering wheel,” Hefler said. „Everyone has the feeling that it’s a real car. „We see that the illusion [of sitting in the vehicle] is there.”
Este foarte posibil ca în curând să putem testa chiar cu propriul headset experienta unui BMW X2, însă până atunci îl vom vedea disponibil doar în show-room-urile deal-urilor. Mai mult ca sigur, o asemenea experienţă nu poate avea decât un impact mare şi pozitiv asupra celor care se gândesc să îşi cumpere o maşină, altfel producătorul nu s-ar fi gândit să investească atâta timp şi resurse.
BMW nu este primul care vine cu asemenea idei pentru potenţialii cumpărători, cei de la Audi au venit cu o idee similară. Astfel, în unele saloane de prezentare ale brandului, cei care îşi doresc o maşină pot încerca să vadă cum arată versiunea lor customizata prin intermediu unui HTC Vive sau Oculus Rift. Dealerii au primit un kit exclusivist care include căşti Bang & Olufsen, iar entuziaştii pot încerca de la culori diferite până la alte pachete care schimbă înfăţişarea maşinii, se pot plimba pe lângă ea şi pot vedea în detaliu toate aspectele acesteia. Noi am mai vorbit despre efectele pe care realitatea virtuală le are în marketing, iar pe lângă zona auto menţionăm retail-ul sau imobiliarele, alte domenii care sunt atente la noile tehnologii pentru a-şi creşte vânzările.