Idei de VR marketing: Lufthansa si experiente VR la bordul avioanelor
Realitatea virtuală e o idee din ce în ce mai prezenta în prezentări şi campanii, iar cea mai recentă vine de la Lufthansa care oferă experiente VR la bordul avioanelor. Deşi companiile aeriene au mai venit cu idei similare, Lufthansa sunt primii care să ofere o asemenea experienţă chiar în aer, la bordul Airbus 330, care zboară de la Frankfurt la Dubai.
Călătorii vor fi invitaţi să îşi pună headseturile de realitate virtuală şi să exploreze lumea care se afla fix sub avion la acel moment. Experienta-prototip le va oferi posibilitatea să afle lucruri noi şi intersante despre locurile peste deasupra cărora zboară şi să se bucure de peisajul de dedesubt – munţi, lacuri, oraşe, fără să mai conteze vremea de afară. Spre exemplu, pentru momentul în care zboară deasupra Vienei, utilizatorii pot alege să se dea în roata Prater sau să ia parte la unul dintre concertele de muzică clasică pentru care oraşul e recunoscut, totul prin intermediul videoclipurilor şi imaginilor 360.
Ideea VR Moving Map a fost implementată de 3Spin şi Lufthansa Customer Experience Team şi se foloseşte de un Samsung Gear VR, alături de un smartphone customizat de agenţie, care poate accesa date la bordul aeronavei prin intermediul unei reţele wireless locale. În plus, pe lângă plimbările virtuale pe deasupra oraşelor, utilizatorii vor putea să intre, virtual, în carlingă şi să afle informaţii despre zbor: unde se află, la ce altitudine şi cât mai durează până la destinaţie. Proiectul a fost lansat şi comunicat încă din primăvara anului trecut, însă doar recent prototipul a ajuns într-un zbor real, în urmă cu câteva zile.
Companiile aeriene au venit în ultima vreme cu tot felul de experienţe care au la baza realitatea virtuală: japonezii oferă şansa de vedea cum e să zbori celor care nu au apucat să se suie până acum într-un avion, la aeroportul american JFK din New York, călătorii se pot destinde cu joacă în VR înainte de zbor, iar Emirates le permite curioşilor să vadă cum e la bordul unui avion cu cabine de lux. Genul acesta de experienţe nu fac altceva decât să încânte utilizatorii: în primul rând pentru că primesc ceva din partea companiei care nu îi costa în plus şi în al doilea rând, pentru că e, poate pentru mulţi călători, prima oară când testează realitatea virtuală. Astfel, a le oferi o experienţă entertaining de calitate, utilă chiar pe alocuri şi interesantă, le va lăsa o impresie foarte bună despre serviciile oferite la bord şi despre carrier în general.