Fanii NFL vor putea revedea momentele cheie ale meciurilor in realitate virtuala!
NFL şi Intel pun la dispoziţia fanilor fotbalului american experienţele imersive ale celor mai tari momente din câteva din jocurile din 2017
Nu se compară nimic cu sentimentul participării la un joc din liga NFL, dar un conţinut revoluţionar post meci va aduce din ce în ce mai mulţi fani ai fotbalului împreună. Tehnologia VR de ultimă generaţie transpune fanii direct pe teren pentru a putea vedea cele mai bune momente ale jocului din mai multe perspective cheie.
NFL s-a asociat cu Intel pentru a crea experienţele de realitate virtuală pentru 5 jocuri selectate din sezonul 2017. În loc să privească doar jocul, fanii pot fi alături de gazda meciului şi de specialistul de analiză al jocului, putând viziona faza respectivă chiar de pe teren.
„Aducem fanii pe stadioane prin realitate virtuală, oferindu-le şansa să trăiască meciul într-o manieră imersivă, total diferită de experienţă clasică de a privi meciul pe un ecran 2D”, spune David Aufhauser, managing director al Intel Sports Group.
Aplicaţia Intel True VR este gratuită, iar prin intermediul ei, fanii NFL pot avea o viziune spectaculoasă a meciurilor. Cu ajutorului headsetului fanii pot schimba unghiurile de vedere şi analiza cu de-a amănuntul fiecare clipă.
„True VR le permite fanilor să experimenteze povestea jocului”, mai povesteşte Aufhauser. „Te poţi juca cu diferite unghiuri şi locuri – de la margini la diverse zone ale terenului”, continuă acesta.
Pentru meciurile de pe stadioanele echipate cu tehnologia freeD, fanii pot vedea şi diverse momente redate în 360.
Cum funcţionează?
Pentru a captura cele mai interesante momente, camere speciale sunt plasate în diverse poziţii de pe stadioane. Fiecare „pod” este echipat cu 6 perechi de lentile (sau 12 camere) care capturează o vedere stereoscopică – 180 de grade de acţiune, dar şi de adâncime pentru ca privitorii să simtă că fac parte cu adevărat din eveniment.
Despre aplicaţia True VR
True VR a fost dezvoltat atunci când Dr. Sankar (Jay) Jayaram, chief tech officer la Intel Sports şi fan declarat al Seattle Seahawks s-a întrebat: „Ce ar fi dacă ai putea folosi realitatea virtuală pentru a plasa oamenii pe stadion, să privească meciul? Ce ar fi dacă ai putea aduce o experienţă live de VR pentru spectatorii din toată lumea?”
Citeşte mai multe despre tipurile de căşti de realitate virtuală disponibile pe piaţa aici.
Jayram are legătură cu realitatea virtuală de ceva vreme. El şi soţia sa, Dr. Uma Jayaram, conduceau Virtual Reality and Computer Integrated Manufacturing Lab din cadrul Universităţii de Stat din Washington, unde erau amândoi profesori.
„Ni s-a spus că VRul live era imposbil de realizat”, povesteşte Jayaram. „Nimeni nu îşi putea imagina modalitatea prin care aveam să procesăm datele în timp real.”
Ca prima tentativă, echipa a instalat o serie uriaşă de echipamente la jocul NBA din 2010.
„Ne-a luat o lună şi jumătate să procesăm datele necesare producţiei a 5 minute de redare a jocului”, mai povesteşte Jayaram. „Într-un meci tipic am putea să capturăm între 40 şi 50 gigabiţi pe secundă. Este suficientă informaţie să îţi umple memoria smart phone-ului în 8 secunde. (…) „Inginerii noştri au avut un volum de lucru colosal în acest proces în care aveam să ne dăm seama cum putem potenţa utilizarea procesoarelor, plăcilor grafice şi algortimilor necesari acestui proces”.