Ford schimba comportamentul in trafic cu realitatea virtuala
Producătorul auto Ford s-a gândit că pe lângă maşini ar fi o idee foarte bună să producă şi şoferi mai atenţi. Au dat startul unui experiment în care au pus bicicliştii în pielea şoferilor şi invers, pentru a schimba comportamentul in trafic cu realitatea virtuala.
Experimentul lor se pare că a fost un succes, pentru că 60 la sută dintre cei care au trecut prin această experienţă în realitatea virtuală şi-au schimbat comportamentul în trafic. Aplicaţia este WheelSwap şi face parte dintr-o campanie mai amplă a producătorului auto, Share the Road, prin care îşi doreşte să schimbe felul în care bicicliştii şi şoferii interacţionează în trafic. Aplicaţia de realitate virtuală le permite utilizatorilor să vadă drumul şi traficul fie din perspectiva celui aflat pe bicicletă, fie din cea a şoferului. Astfel, cicliştii vor vedea cum e pentru un şofer când ei nu respectă culoarea roşie a semaforului, când merg pe sensul greşit de drum sau întorc brusc în calea unei maşini. La rândul lor, şoferii pot afla senzaţia pe care o are un ciclist când maşina trece mult prea aproape de ei, când schimbă benzile fără să semnalizeze sau să se asigure sau chiar când deschid portiera fără să se uite.
Primul test realizat de Ford pe 1200 de utilizatori europeni a dat, se pare, rezultate promiţătoare. La două săptămâni după ce au trecut prin experienţă, 60 la sută dintre utilizatori au declarat că şi-au schimbat comportamenul în trafic, în timp ce 70 la sută spun că au avut o empatie mai mare faţă de colegii lor de pe stradă. Mai departe, compania îşi doreşte să includă această experienţă în campania lor Driving Skills for Life, care este disponibilă inclusiv şi la noi în ţară.
Producătorul auto american se alătura astfel unor campanii care profită de pe urmă realităţii virtuale pentru a aduce schimbări în bine în realitatea actuală. Unele campanii atrag atenţia asupra mediului, altele asupra a ceea ce poate face VR-ul pentru medicină, în timp ce Greenpeace sau PETA se folosesc de acest tool pentru a-şi promova platformele. Mai mult, realitatea virtuală vine şi diferite forme de training pentru angajaţi sau pentru a depista dacă aceştia suferă de rău de înălţime, spre exemplu, pentru a nu îi trimite în situaţii periculoase.