Iberia, o noua linie aeriana care foloseste realitatea virtuala
Nu trece o săptămână şi încă o linie aeriană anunţa că foloseşte realitatea virtuală. De data aceasta e vorba de spaniolii de la Iberia, care au anunţat că vor folosi VR-ul ca formă de in-flight entertainment.
Evident, ei folosesc ajutorul celor de la Inflight VR, un start-up care şi-a propus să aducă realitatea virtuală ca formă de distracţie în cadrul zborurilor, fie că înlocuitor, fie ca un update al actualelor sisteme de entertainment. Anunţul a venit chiar de Valentine’s Day, când compania Iberia a dat startul primei faze a acestui proiect. Momentan, doar zborurile zilnice către New York şi Tel Aviv vor beneficia de ochelari şi sisteme de VR şi conţinut 3D, la bordul avioanelor A350-900, respectiv A330-200. Ochelarii Pico VR, generaţia a doua, vor fi disponibili pentru închiriere pentru preţul de 6 euro pentru pasagerii interesaţi. Experienţele incluse ce îi vor imersa total pe cei ce le vor încerca includ filme, jocuri, ghiduri turistice şi chiar documentare care îi vor adânci în Marea Rosie.
În total, 21 de headseturi VR vor fi disponibile în zborurile către New York şi 12 în cele către Tel Aviv. Personalul de zbor nu va primi instrucţiuni speciale despre cum funcţionează acestea, însă fiecare pereche de ochelari Pico va veni cu propriile sale detalii despre cum funcţionează şi operează. Perioada de testare va dura şase luni, după care Iberia şi Inflight VR vor decide dacă vor extinde serviciul şi cât va costa acesta în final. Evident, e o perioadă în care linia aeriană va decide dacă merită sau nu efortul pentru tot ceea ce înseamnă întreţinerea acestor echipamente, asigurarea lor şi chiar greutatea pe care o aduc la bordul avioanelor şi dacă marja de profit justifică aceste eforturi.
Nikolas Jaeger, fondator şi director general Inflight VR a declarat: Credem că realitatea virtuală are un mare potenţial şi că poate schimba experienţa pasagerilor la bordul unui avion şi aceştia pot deveni parte din programul de entertainment, nu doar simpli observatori, în timp ce descoperă oraşul în care vor ateriza sau pur şi simplu se relaxează până la destinaţie.
Reprezentatul Iberia, Ignacio Tovar, a adăugat: Încă din 2017 am lucrat împreună cu Inflight VR pentru a descoperi o soluţie de realitate virtuală pe care o putem adopta la bordul avioanelor noastre, cu scopul de a oferi o experienţă nouă clienţilor noştri. O parte importantă din transformarea digitală a Iberia înseamnă şi incorporarea noilor tehnologii şi inovaţia digitală pe durata călătoriei cu Iberia, de la momentul în care călătorul s-a hotărât să cumpere un bilet la noi şi până la momentul în care ajunge la destinaţie.
Iberia nu sunt deloc prima companie care s-au gândit la o asemenea formă de entertainment pentru clienţii săi: am văzut-o la Lufthansa, la Alaska Airlines sau la XL Airways. KLM a venit, la rândul său, cu o aplicaţie de realitate augmentată care te ajută să măsori bagajele, în timp ce Emirates le oferă pasagerilor un tur în realitatea virtuală la bordul aeronavelor sale. Clienţii se vor arăta, cu siguranţă, interesaţi de un asemenea gen de entertainment, care îi poate izolă total de lumea înconjurătoare şi îi poate relaxa pe parcursul unei călătorii lungi sau obositoare.