Intra in lumea lui John Wick in realitatea virtuala
Filmările pentru una dintre cele mai tari scene de bătaie din nouă peliculă l-au dus pe John Wick în realitatea virtuală. Echipa de cascadori a intrat în VR pentru a construi scena de bătaie din casă de sticlă, înainte că uriaşul proiect să apară în realitatea actuală.
În scena din film, personajul interpretat de Keanu Reeves înfrunta doi atacatori experţi în arte marţiale a căror arma preferată e cuţitul, iar la mojlocul momenteului, John Wick ajunge să cadă prin câteva panouri de sticlă. Alex Nice, artistul din spatele vizualului în realitatea virtuală ne arată întregul proces prin care Casa de sticlă a prins contur. Vedem totul din perspectiva personajului principal, care poate inclusiv să se bată cu atacatorii şi să îi împingă în jos pe scări. Ba mai mult, a folosit şi o cameră de filmat în realitatea virtuală pentru a putea pune în cadru corect personajele înainte ca filmarea să fie efectuată în realitatea actuală.
John Wick nu e primul film care foloseşte realitatea virtuală pentru a gândi sau verifică o scenă gândită pentru flmare. Am aflat că o tehnică similară s-a folosit şi pentru Rogue One: A Star Wars Story şi pentru Ready Player One, unde regizorul Steven Spielberg chiar şi-a pus actorii să încerce realitatea virtuală înainte de a ajunge în procesul de filmare.
Realitatea virtuală îşi găseşte din ce în ce mai multe utilizări foarte practice. Pe lângă filme, corporaţiile au ajuns să o folosească în trainingurile angajaţilor, tocmai pentru că e un tool foarte eficient. Programul de training poate fi folosit la nivel internaţional, scad costurile cu necesarul de traineri şi, în plus, poate oferi date foarte clare despre performanta angajaţilor şi uşurinţă sau dificultatea cu care noile procese sunt înţelese şi puse în aplicare. Nu e doar o metodă mai bună de reducere a costurilor de timp şi bani cu traininguri, dar este şi mai bine pentru angajat, care aşa poate învăţa în ritmul propriu şi se poate întoarce la procesele pe care nu le-a înţeles sau nu le stăpâneşte, fără să fie stresat de vreo oră de final de training.
Am văzut realitatea virtuală folosită tot mai des că tool de marketing şi vânzări, ca formă de entertainment, dar şi că formă de diseminare a informaţiilor culturale.