Idei de VR marketing: Jack Daniels lanseaza o noua experienta
După ce în 2016 a lansat un film în realitatea virtuală, acum Jack Daniel’s vine cu o nouă idee de VR marketing şi lansează o experienţă pentru utilizatorii care au acasă o sticlă de whisky.
Aplicaţia în realitatea augmentată e gândită pentru fanii produsului şi oferă o experienţă interactivă, mulată pe sticla de Jack Daniel’s. Aceasta oferă 3 cadre diferite, transformări care au loc direct din eticheta produsului: o versiune în miniatură a distileriei din Tennessee, a procesului de fabricare a cunoscutului whisky şi o imagine a însuşi marelui om, Jack Daniel’s. Durata întregii experienţe e doar de 10 minute, dar e suficient de interactivă încât să îţi doreşti să o încerci şi să vezi ce şi-a propus brandul să îţi prezinte în aplicaţie, mai ales că se potriveşte pe orice sticlă de Jack, de la miniaturile de 50ml până la cele de 1.75L.
Experienţa în realitatea augmentată a fost realizată de Jack Daniel’s în parteneriat cu start-up-ul Tactic, iar imaginile alb-negru, care se prezintă precum o carte pop-up, sunt o bună modalitate de a educa un consumator în legătură cu produsul pe care îl consumă şi cu istoricul său.
Jack Daniel’s e un brand deja familiarizat cu noile tehnologii, pentru în că în 2016 au lansat o experienţă în realitatea virtuală în care fanii puteau să se plimbe prin distileria din Tennessee, iar anul trecut s-au gândit să vină şi cu un podcast oficial, Around the Barrel.
“In today’s world, it’s important for us to reach fans and consumers where they are,” a declarat Jeff Cole, Modern Media Director pentru Jack Daniel’s. “That means sharing content that’s unique, interesting and relevant though a variety of digital mediums. In 2016, we launched an immersive Virtual Realty experience and in 2018 we launched our official podcast, ‘Around the Barrel.’ This new AR experience is taking our brand storytelling to the next level.”
Brandurile încep să fie din ce în ce mai atrasă de aceste noi tehnologii, care le permit să intre într-o altfel de relaţie de marketing cu consumatorul, fără ca acesta să simtă neapărat ca un tool de vânzare. Cei de la Burger King au lansat ceva similar în urmă cu câteva săptămâni, în timp ce alte branduri precum Remy Martin au găsit în AR o modalitate foarte bună de a se prezenta. Altfel, filmele de tip showcase sau tururile în VR au prins mai bine în industrii unde experienta complet imersiva e mult mai importantă, cum ar fi în automotive.