Cum a folosit Madonna realitatea augmentata pentru showul de la BMA?
Despre Madonna ştim foarte bine că s-a reinventat de-a lungul anilor şi a influenţat trenduri şi artişti. Este cazul şi showului pe care l-a avut la Billboard Music Awards, unde cântăreaţă a investit 5 milioane de dolari din banii proprii pentru a aduce realitatea augmentata pe scenă.
Dacă aţi văzut showul, aţi observat că la un moment dat dansau 5 Madonne pe scenă, însă doar una dintre ele era în carne şi oase. Restul au fost în realitatea augmentata, şi nu holograme, aşa cum ne-am fi aşteptat, ceea ce înseamnă că nu erau vizibile celor din public. Pentru că noi să vedem spectacolul aşa cum a fost gândit a fost nevoie şi de camere speciale, care au folosit captura volumetrica, pentru a ne putea arăta întreaga poveste.
Jamie King, directorul creativ al Madonnei, şi managerul acesteia, Guy Oseary au ajuns la concluzia că următorul pas pentru artistă e să aducă realitatea augmentata în cadrul showurilor sale.
„I wanted to explore a way to involve her Madame X personas into the performance as well as the possibility of the real Madonna actually being able to perform with [them].
Conceptul a fost apoi preluat de către o companie nouă, care a avut provocarea de a realiza acest proiect de anvergură, inclus în showul lui Maluma şi Madonnei. Realizarea întregii experienţe a necesitat folosirea Unreal Engine, care se pare că zilele astea iese din aria de game developing şi intră într-un alt fel de entertainment, iar echipele au lucrat fie la Londra, fie în Canada, unde s-au pus cap la cap filmările de studio.
The interesting thing about real-time visual effects in broadcast augmented reality [is that] a big portion of the work is happening in pre-production. All the creation of the assets, all of the animation, most of the lighting is all done ahead of time, a declarat Lawrence Jones, fondatorul companiei Sequin, responsabilă de implementarea proiectului.
Pentru că totul să funcţioneze s-a folosit o tehnologie care urmăreşte în timp real ceea ce camerele filmează şi apoi le pune cap la cap, pentru că randarile de realitate augmentata să intre la timp în poveste. Evident, asta înseamnă sincronizare perfectă, de la lumini, reflecţii, dansatori, poziţie în spaţiu şi timp. Echipa de producţie a folosit şi trei camere video capabile să „vadă” realitatea augmentata: o macara, o cameră în faţa scenei şi un Steadicam Wireless, special pentru a oferi imagini fluide şi dinamice.
Chiar dacă unii au criticat ideea showului şi rezultatul final, cei care au fost în sală şi spectatorii din întreaga lume au putut să vadă ce se poate realiza cu ajutorul noilor tehnologii. Realitatea augmentata e din ce în ce mai prezentă, pentru că e foarte ofertantă, atât din punct de vedere al marketing-ului, cât şi din punct de vedere al experienţelor utilizatorului.
Am văzut-o folosită recent la Coachella, asta după ce Eminem a venit cu propriul său show AR anul trecut la acelaşi festival. Mai apoi am văzut-o folosită şi că tool de marketing, întâi de către AUDI, apoi de către Burger King, iar zilele acestea chiar şi KLM sau Shutterstock au dezvoltat aplicaţii de AR pentru utilizatori.