Nintendo aduce Legend of Zelda si Super Mario in realitatea virtuala
Fanii The Legend of Zelda: Breath of the Wild şi Super Mario Odyssey au motive de bucurie, pentru că Nintendo le aduce în realitatea virtuală. Anunţul a fost făcut zilele trecute şi vine drept completare la kit-ul VR pe care producătorul japonez îl lansează – Nintendo Labo VR Kit.
Acest kit de realitate virtuală e diferit faţă de headseturile de VR realizate de HTC sau Oculus pentru că utilizatorii sunt invitaţi să îl construiască singuri din carton. Construcţia efectivă a setului durează doar 20 de minute, după care trebuie doar să introduci consola Nintendo Switch prin fantă şi voila, ai un headset de realitate virtuală. Seturile vor fi disponibile la vânzare începând cu 12 aprilie şi vor avea două variante: una mai ieftină, la 40 de dolari, care include doar kit-ul VR şi un accesoriu blaster, şi una mai scumpă, la 80 de dolari care va include şi câteva jocuri pe lângă setul de construcţie din carton.
Acesta e un prim pas pe care Nintendo îl face în lumea realităţii virtuale, pentru că până acum s-au ţinut departe de această tehnologie, iar jocurile lor clasice nu au venit şi în variante pentru VR. Totuşi, japonezii au găsit propria lor varianta pentru a construi un proiect în VR, motiv pentru care Nintendo Labo a şi primit două premii BAFTA pentru Family Game and Innovation.
Din ce au anunţat, The Legend of Zelda: Breath of the Wild va fi cu totul disponibil în realitatea virtuală, însă rămâne de văzut dacă experienta jocului va fi în continuare la persoana a treia sau se va trece la first person gaming. În plus, trebuie luată în considerarea şi lungimea jocului, pentru că 100 de ore de joacă sunt cam multe pentru poziţia pe care corpul ar avea-o cu consola Nintendo Switch plasată astfel în faţa ochilor. În ceea ce priveşte Super Mario Odyssey va avea doar câteva noi challenges în realitatea virtuală în tărâmurile Cap, Seaside şi Luncheon.
Nintendo Labo este recomandat şi pentru copii de 7 ani, spre deosebire de majoritatea headseturilor de realitatea virtuală care sunt gândite pentru cei peste 12 ani, din cauza greutăţii căştii şi din cauza riscului de rău de mişcare pe care cei mici l-ar putea resimţi. Mai mult, rezoluţia unui Nintendo Labo este doar de 720p, faţă de noile headseturi care nu ştiu cum să mai crească rezoluţia şi gradul de imersivitate pe care îl oferă utilizatorului. Chiar şi aşa, Labo are sensori giroscopici şi de mişcare, care vor edita imaginile digitale în funcţie de cum se mişca utilizatorul în viaţa reală.
Per ansamblu, Nintendo Labo VR Kit pare a fi un experiment pentru cei japonezi şi o formă de a oferi realitatea virtuală celor curioşi, care nu vor să investească mulţi bani într-un set de tipul HTC sau Oculus, şi care îşi doresc ceva fun, jucăuş şi colorat. Update-urile pentru cele două jocuri Nintendo vor veni pe la finalul lunii aprilie, la câteva săptămâni după lansarea oficială a kit-ului. Oricum, The Legend of Zelda va fi disponibil şi în 2D, iar jucătorii vor putea să schimbe între cele două dimensiuni de joc.