Microsoft aduce realitatea virtuala in Sharepoint
Sharepoint e unul dintre programele Microsoft folosite de business-uri pentru colaborarea între departamente, pentru organizarea documentelor, conţinutului intern şi site-urilor interne. Acum, Microsoft aduce realitatea virtuala in Sharepoint, cu un mediu imersiv gândit pentru headseturile Mixed Reality.
Sharepoint foloseşte idei care se regăseşte deja în mediile virtuale, că vizualizare şi manipularea documentelor, însă cu această nouă funcţie, Microsoft spera că va putea face mai uşoară viaţa noilor angajaţi şi proceselor de training ale acestora sau pentru dezvoltarea de produse. Compania se gândeşte că noii veniţi vor putea sta în mediul virtual şi să înveţe în platformă 360 tot ceea ce au nevoie să afle despre noul lor job şi business-ul din care fac parte. Nu gândesc diferit faţă de alte companii, care folosesc testarea angajaţilor în VR sau trainingul acestora pentru diferite procese sau chiar designul de noi produse, cum e cazul McLaren. Astfel că genul acesta de aplicaţii ar putea fi folosite pentru prezentarea de prototipuri şi designuri care vor deveni vizibile în Mixed Reality în 3D.
“With SharePoint spaces, you can empower people to interact with objects that might be too numerous, too large, or too dynamic to experience in the real world or in a two-dimensional environment.
În plus, în acest fel, Microsoft ar putea ajuta la creşterea pieţei de realitatea virtuală şi augmentata, pentru că pachetele Office sunt vândute de peste 130 de milioane de oameni. Pe lângă asta, ar putea şi înclină şi la scăderea costurilor cu noii angajaţi sau cu producţia, iar acesta e un test bun pentru producătorul de software să vadă cum reacţionează piaţă la aplicaţii pentru business-uri în realitate virtuală. Momentan, cei interesaţi pot să aplice pentru preview al acestei tehnologii, pentru că mai târziu platformă să devină disponibilă pentru toţi cei care deţin licenţe Office 365 comerciale. Update-ul programului nu va ajuta decât şi mai mult Microsoft în strategia lor a oferi aplicaţii business-oriented pentru platformele HoloLens şi Mixed Reality, o idee diferită faţă de competiţia din zona de VR care se gândeşte la consumatorul obişnuit. E parte a unei strategii mai ample pe care compania o are, după ce la începutul acestei luni a venit cu două noi programe de mixed reality work oriented – Layout şi Remote Assist.