Noul trend in retail – realitatea virtuala
Retailerii şi nu numai sunt cei care profita din plin de tehnologia AR şi VR. Cel mai recent exemplu vine de la Amazon, a cărui aplicaţie de shopping acum vine şi cu suport ARKit, iar cumpărătorii pot vedea cum obiectele dorite arata în spaţiu. Produsele includ piese de mobilier, jocuri şi jucării sau chiar obiecte pentru decorul casei.
Interesul a crescut, evident, odată cu momentul în care Apple a introdus pe device-urile lor această tehnologie, la lansarea iPhone 8. Datele au dat o creştere exponenţială a pretenţiilor pe care consumatorii le au de la retaileri din moment ce această tehnologie este disponibilă pe device-urile mobile. Mai mult, aceştia se aşteaptă ca brandurile se să folosească de aceste noi tehnologii pentru a le prezenta produsele şi pentru a face achiziţii. Conform unor sondaje, respondenţii s-au declarat, în procent majoritar, interesaţi să folosească propriile device-uri pentru a descoperi şi testa produse decât să meargă într-un magazin fizic.
IDEI DE CAMPANII
Gigantul Mastercard a făcut deja primii paşi în a uşura achiziţia de produse pentru clienţii săi. Împreună cu cei de la ODG şi Qualcomm oferă o nouă modalitate de a face shopping. Prin intermediul unor ochelari produşi de ODG, utilizatorii pot vizualiza produse, le pot achiziţiona sau primi variante în cazul în care acestea nu se află pe stoc. Plata se face prin cardul de Mastercard asociat contului, iar autentificarea prin scanarea irisului, totul pentru a uşura experienţa de shopping.
Nici cei de la Walmart nu stau degeaba şi au venit cu mai multe idei de VR pentru clienţii lor. In Bonobos pot proba haine virtual, inserând măsurile personale pe obiectele pe care vor să le probeze. Spectacular Theory scanează spaţiile din casă şi le indică pe cele care prezintă pericole pentru copii şi soluţiile necesare pentru a construi un mediu sigur pentru cei mici. Toate aceste aplicaţii au fost realizate de diferite companii care activează în zona de VR/AR si sunt gândite sa creeze impact emoţional clientului.
Tot cei de la Walmart au venit cu Obsess X Rebecca Minkoff, care presupune construcţia unor magazine în VR, care să se potrivească identităţii brandului. Mai departe, potenţialii clienţi pot lua parte, virtual, la prezentările de modă de pe catwalk şi pot face achiziţii chiar de pe marginea podiumului.
Mai mult, retailerii au acum şi ajutorul unor heat maps în VR, despre care am povestit şi aici. Acestea detectează unde utilizatorul priveşte mai mult într-o încăpere sau unde îşi îndreaptă prima oară privirea, iar în acele locuri se poate face un branding mai puternic.
SONDAJELE SUSŢIN REALITATEA VIRTUALĂ
Tehnologia se dezvoltă, la fel si tot ceea ce ţine de realitatea virtuală şi augmentată, de la tehnologie la partea de software. Astfel, retailerii nu trebuie să facă altceva decât să găsească cele mai bune metode pentru paleta de clienţi; de la dezvoltarea de campanii în VR,, până la plasarea de produse cu ajutorul realităţii augmentate.
Recent, un sondaj realizat de YuMe a arătat ca reclamele în VR au o rată mai mare de impact în cazul utilizatorilor, în primul rând datorită emoţiilor pe care le creează şi care sunt baza oricărei relaţii cu un brand. La asta se mai adaugă faptul că respondenţii au găsit reclamele în VR mai puţin invazive decât cele standard. Si le-au amintit cu mai mare uşurinţă a doua zi, ceea ce demonstrează că integrarea de advertoriale într-un joc multiplayer duce la o rată mai mare de succes. Aceasta se datorează atenţiei mai mari pe care utilizatorul o are, dar şi pentru că impactul emoţional este ridicat, clientul având deja un contact emoţional profund în cadrul jocului. Provocarea vine la observarea unor asemenea ads în cadrul unei partide multiplayer şi încadrarea ei cât mai natural cu putinţă, pentru a nu deveni enervantă.