Realitatea virtuala, noul trend in industria automotive
Realitatea virtuală, noul trend în industria automotive pare să fie discuţia începutului de an. Nu e deloc surprinzător, pentru că VR-ul continua astfel linia pe care am vazut-i în 2018, numai că de data aceasta producătorii de automobile nu se rezumă doar la o simplă strategie de marketing.
Printre cei care au folosit realitatea virtuală aşa cum o ştim, că o strategie de prezentare, se afla americanii de la Ford. Înaintea începerii salonului auto de la Detroit, Ford a prezentat noul său model Explorer cu o experienţă VR la bord. Practic, ocupi locul din dreapta şoferului, pui casca de VR pe ochi şi te laşi plimbat printr-un întreg set-up, asemănător cu cel dintr-un parc de teste. Experienţa de realitate virtuală te plimbă în natură şi în trafic, aşa că utilizatorul îşi face o idee foarte clară despre cum e să călătoreşti cu noul Explorer 2020, fără să mergi într-un test drive real.
Ford nu au doar o singură aplicaţie de realitate virtuală. Ei au mai lansat şi Co-Pilot360 Technology, un sistem de asistentă la conducere. Pentru a-i demonstra eficitatea şi utilitatea, cei curioşi au fost puşi la un test în realitatea virtuală. Utilizatorii şi-au pus căştile pe ochi şi au mers în trafic, unde au fost nevoiţi să evite sau să constante eventuale pericole, la fel cum ar face şi sistemul celor de la Ford. Cum s-au descurcat în VR şi dacă punctajul lor a fost mai bun decât cel obţinut de Co-Pilot 360, au aflat prin intermediul unui simplu mail. Astfel, Ford a reuşit să demonstreze capabilităţile tehnologiei sale la standul CES 2019, dar au strâns şi o mulţime de informaţii legate de interesele cumpărătorului obişnuit.
Alte sisteme de realitate virtuală se concentrează mai mult pe entertainment-ul la bord, cum e cazul şi Holoride-ului de la Audi. Tot la CES 2019, Audi a venit cu acest sistem de entertainment în realitatea virtuală menit să facă orice călătorie mai uşor de suportat pentru pasagerii din spate. Compania a avut un demo realizat alături de Marvel, intitulat Rocket Rescue Run, în care utilizatorul intră în pielea personajului Rocket din filmul Guardians of the Galaxy, aflat într-o misiune de salvare a lui Iron Man din mâinile lui Thanos.
“If the car turns a tight corner, the player curves around an opposing spaceship in virtual reality. If the Audi E-Tron accelerates, the ship in the experience does the same,” declară Audi.
Practic, pe măsură ce jocul evoluează şi Rocket încearcă să îşi îndeplinească misiunea, jocul se mulează pe mişcările reale ale maşinii: dacă aceasta opreşte brusc, acelaşi lucru îl va păţi şi jucătorul. Maşina ia locul unei săli de realitate virtuală, în care feedback-ul haptic vine de la maşină, sistemul mergând în tandem cu aceasta – căci odată ce s-a terminat drumul, s-a terminat şi aventură.
“Content is a major driving force of the mobility of the future,” declară Nils Wollny, Head of Digital Business. “Basically, with Holoride every street pattern turns into a canvas for virtual worlds.”
Ideea Holoride nu se va limita la un singur producător auto, iar speranţa pentru viitor e că developerii vor dori să creeze conţinut pentru această platformă, Audi lucrând cot la cot cu alţi producători auto pentru implementarea acesteia pe propriile lor modele. Nu e deloc o idee nouă, dacă e să ne gândim că unele companii aeriene deja oferă VR entertainment la bord, sub forma mai multor experienţe.
Industria automotive a fost printre cea mai receptivă în ceea ce priveşte realitatea virtuală, după cum s-a văzut anul trecut. Trendul a prins, în primul rând, în marketing, unde Audi sau BMW au venit cu experienţe speciale, la fel şi Renault, pentru că mai apoi să îşi găsească utilizări în design-ul auto, după cum am văzut în cazul McLaren sau Skoda. Astfel, pentru început, prezentările în 360, test-drive-urile în realitatea virtuală sau pur şi simplu aplicaţiile de VR sunt primul pas pe care un brand le poate face în dorinţa sa de a atinge un public tot mai avid după noi tehnologii şi experienţe greu de reprodus acasă.