Skoda foloseste realitatea virtuala in productia masinilor sale
Skoda se număra printre producătorii auto care foloseşte realitatea virtuală pentru maşinile sale, în dorinţa de a testa şi de a obţine produse mult mai bune. Fabricantul ceh realizează teste în realitatea virtuală pentru a vedea cum funcţionează farurile sale în diferite condiţii de lumină şi vizibilitate.
Simulatoarele de realitate virtuală le oferă inginerilor posibilitatea de a vedea şi testă cum luminează farurile, pentru a face ajustările necesare, în ideea de a scade riscul accidentelor cauzate de lipsa de vizibilitate. Pentru că 40 la sută dintre accidente au loc noaptea, pe timp de vizibilitate redusă, Skoda foloseşte ecranele mari din laborator pentru a revizui traiectoria luminii, intensitatea şi funcţionalitatea luminilor frontale, toate gândite pentru facelift-ul modelului Fabia.
Pe lângă realitatea virtuală, sunt folosite şi modelele matematice, pentru a monitoriza diferite funcţii ale sistemelor de iluminat, precum efectul luminii farurilor asupra altor şoferi dar şi cum ar putea fi impactati de propriile faruri în conducerea maşinii.
This is the only laboratory of its kind anywhere in the Volkswagen Group. It gives our employees a unique opportunity to test lights designed for new models before the prototype testing stage.
“The virtual night-time driving tool enables us to monitor and evaluate the quality of the light path and optimise the lighting functions, a declarat Petr Kristl, head of development la Skoda.
VAG Group foloseşte deja realitatea virtuală şi pentru procesele de training, alăturându-se unor mai multe companii care folosesc această tehnologie pentru beneficiul angajaţilor. Alte companii din industria automotive folosesc realitatea virtuală pentru design-ul maşinilor, precum McLaren, în timp ce AUDI sau BMW au ales VR şi AR pentru prezentarea produselor. Realitatea virtuală îşi demonstrează utilizările din ce în ce mai practice, deşi încă mai există sceptici care nu îi văd un viitor. Faptul că încă headseturile sunt scumpe pentru un utilizator obişnuit şi că majoritatea aplicaţiilor disponibile publicului larg sunt în majoritate jocuri nu înseamnă că VR-ul nu va ajunge o tehnologie utilă. Companiile îi găsesc din ce în mai multe utilizări, de la marketing & sales, până la training şi dezvoltarea personalului.