Idei de VR marketing: lansarea The Nun cu o aplicatie in realitatea virtuala
Filmul care urmează să apară la începutul lunii septembrie deja stârneşte controverse, trailerul oficial fiind scos de pe Youtube pentru conţinutul său. Chiar şi aşa, promovarea acestuia vine cu o super idee: lansarea The Nun cu o experienţă virtuală.
Curajoşii pot să intre direct în mijlocul evenimentelor, în abaţia bântuită şi să vadă dacă pot face faţă drumului pe care îi duce călugăriţă, mai adânc şi mai întunecat cu fiecare pas. Fanii romani ai filmelor horror vor recunoaşte imediat decorurile, abaţia fiind ilustrată prin Castelul Corvinilor din Hunedoara, iar odată cu experienţa Escape the Abbey vor intra cu totul în decorurile filmului The Nun, aşa cum a fost gândită de Corin Hardy şi James Wan şi Gary Dauberman, responsabili pentru The Conjuring.
Pentru cei curajoşi, experienţa e disponibilă direct pe site-ul filmului şi poate fi încercată de oricine are suficient sânge rece şi un headset de realitatea virtuală.
Nu e pentru prima oară când lansările filmelor vin cu o experienţă în realitatea virtuală care să completeze povestea sau care să îi ofere un boost de promovare şi să vină cu o doză extra de entuziasm pentru fani. Am văzut-o şi în cazul filmului Skyscraper, care s-a inspirat din Richie’s Plank pentru a oferi o doză de adrenalină curajoşilor care voiau să intre în pielea personajului principal interpretat de Dwayne Johnson. Până şi Lara Croft: Tomb Raider a beneficiat de o idee similară, iar companiile de producţie găsesc utilitatea unor asemenea experienţe ca formă de promovare şi creştere a engagementului audienţei. O idee asemanatoare a aparut si pentru lansarea filmului Hotel Transylvania 3, unde fanii seriei s-au putut distra cu experienţa Popstic, pe ritmurile dj-ului luptandu-se cu beat-ul. Realitatea virtuală demonstrează că poate fi folosită ca entertainment şi în scopuri de marketing, nu doar de distracţie personală. Gateway VR Studio are deja experienţa unor asemenea idei de promo, fiind prezenţi la lansarea filmului Annabelle, care face parte chiar din filmul poveştii The Nun.
Orice brand care are idei şi dorinţa de a folosi realitatea virtuală în promovarea produsului său, fie că este film sau o băutură răcoritoare, poate apela la serviciile studioului de realitatea virtuală. O asemenea aplicaţie nu doar că oferă ceva nou, entertaining, care creează emoţii şi senzaţii utilizatorului, dar vine şi cu un plus la capitolul imagine, realitatea virtuală fiind considerată încă ceva de avangardă. Deşi a ajuns la consumatorul obişnuit, încă mai are restricţii legate de costurile achiziţionării tehnologiei, aşa că un brand care se asociază cu utilizarea VR apare drept inovator şi forward thinking, imagine cu care orice client şi utilizator ar vrea să se asocieze.