Toyota foloseste realitatea augmentata in showroom
Japonezii de la Toyota au venit cu ideea utilizării realităţii augmentate în showroom-urile sale. Astfel, curioşii pot vedea cum arată chiar pe interior noul model al producătorului auto, Toyota C-HR, cu ajutorul unei aplicaţii de realitate augmentată. Experienţa a fost reallizata de agenţia Brandwidth, care are propriul său studio in-house şi care a mai creat aplicaţii AR & VR pentru Champions League, Nokia sau Wonderbra şi nu este la prima colaborare cu Toyota.
Aceasta nu doar că suprapune întregul interior de sub caroserie pe maşină, dar are şi câteva hot-spot-uri pe care utilizatorul le accesează pentru a afla mai multe detalii şi pentru a vedea cum interacţionează elementele maşinii. Aplicaţia pentru modelul hibrid C-HR oferă mai multe informaţii despre consumul de carburant, despre motor şi bateriile folosite şi vine ca o completare la ceea ce se vede deja cu proprii ochii. E o modalitate foarte bună pentru producător să adauge un pic de plus-valoare procesului de vânzare, care implică nu doar un test drive şi un contact fizic cu maşina, ci şi informarea potenţialului client despre caracteristicile acesteia.
Astfel, utilizatorul poate să se uite sub capotă şi să înţeleagă mai bine tot procesul de funcţionare al autovehiculului. Genul acesta de interacţiuni sunt apreciate de clienţi pentru că arată interesul fabricantului spre consumatorul final, nu doar spre profit şi dorinţa de a satisface micile curiozităţi pe care acesta le-ar avea la adresa produsului. În plus, asocierea cu noile tehnologii ca realitatea augmentată e apreciată de consumatori, care văd astfel un brand orientat spre viitor şi inovaţie.
Am mai văzut genul acesta de aplicaţie şi la cei de la Renault, care îşi promovau noul model de Captur anul trecut. Unii producători, însă, au trecut la următorul nivel în utilizarea tehnologiei, iar AUDI a venit deja cu ideea de Holoride, în timp ce BMW a folosit realitatea virtuală pentru a realiza o experienţă complet imersiva pentru noul său SUV.