Volkswagen Group foloseste realitatea virtuala pentru training-urile angajatilor
Grupul Volkswagen a anunţat că zece mii de angajaţi vor primi training in realitatea virtuala în cursul acestui an. Nu e pentru prima oară când Grupul VAG vine cu asemenea idei, în urmă cu cinci ani demonstrând un proces similar, în realitatea augmentată, prin care angajaţii servisau un automobil. În cadrul acelei demonstraţii, privitorii au putut urmări cum tehnicienii manipulau părţi virtuale ale maşinii care corespundeau cu acţiuni din realitate.
Anul acesta, VAG Group anunţa că merge şi mai departe şi zece mii de angajaţi care se ocupă de brandurile Audi, Skoda, SEAT sau Volkswagen vor avea parte de training-uri în realitatea virtuală ce vor acoperi de la experienţa asamblării unui vehicul, la training-ul unui nou membru al echipei sau servicii pentru clienţi. Peste 30 de asemenea experienţe au fost dezvoltate într-un parteneriat cu studioul Innoactive. Fiecare dintre acestea a fost creată pentru a-i învăţa pe angajaţi cum să lucreze pentru fiecare brand în parte, pentru a avea un workflow mult mai eficient şi pentru ca, în final, aceştia să poată acumula cunoştinţe în ritmul propriu şi fără a fi nevoiţi să călătorească. S-a ajuns atât de departe încât pot învăţa despre ceea ce vor avea de făcut încă înainte de deschiderea fabricii.
Grupul VAG a făcut paşi în această direcţie încă de anul trecut, când a lansat Volkswagen Digital Reality Hub Group, o platformă prin intermerdiul căreia angajaţii puteau să colaboreze cu cei din alte sedii. Printre aplicaţiile acesteia se regăseau training-uri pe logistică, workshop-uri şi spaţii de VR în care angajaţii puteau discuta prin intermediul unor avatare.
Volkswagen Group says it’s “empower[ing] employees to use VR to transfer knowledge and improve workflows by making VR headsets available for order throughout the Group.”
Producătorii sunt convinşi că folosirea realităţii virtuale se va vedea în viitor prin creşterea productivităţii şi eficienţei angajaţilor. De altfel, ei nu sunt singurii care au venit cu asemenea training-uri, şi UPS, Walmart sau KFC folosesc realitatea virtuală pentru a-şi familiariza angajaţii cu diverse procese, iar faptul că tehnologia de VR şi AR devine din ce în ce mai „affordable” nu face decât mai uşoară pătrunderea acesteia în zona de training.