O companie finlandeză numită Varjo a lucrat în secret până acum la un nou tip de cod pentru căștile VR (realitate virtuală) și AR (realitate augmentată) numit „20/20”. Se pare că acest nou tip de cască are un display care poate înfățișa imaginile la rezoluția ochiului uman, la o calitate de peste 70 de megapixeli versus celor 1,2 megapixeli per ochi pentru Oculus Rift și HTC Vive. Wow!
Varjo promite o cască VR cu „rezoluția ochiului uman”
Varjo, care înseamnă umbră în finlandeză, spune că reușește să înfăptuiască această „magie” prin intermediul unei tehnlogii patentate care creează o replică a modului în care funcționează ochiul uman în mod natural și al unei imagini cu o rezoluție foarte mare orientată catre locul unde privește utilizatorul. Chiar dacă această rezoluție este cu muuuuuult mai mare decât cea a altor căști VR, unghiul de vedere de 100 de grade rămâne același.
Casca folosește și o tehnologie video cu transparență care va crește signifiant capacitățile realităților augmentate și mixte. Într-o versiune video beta, au arătat obiecte randate cum ar fi mașini, planete sau diverse alte forme suprapuse peste o cameră reală, ceea ce ne duce cu gândul la Microsoft Hololens sau la casca AR Magic Leap.
Așadar… cum funcționează? Informațiile sunt destul de vagi, dar Varjo susține că este vorba despre o combinație dintre un context display, un focus display, un combinator optic și un tracker al privirii ce rezultă într-un dispaly bionic care conferă rezoluția ochului uman pentru VR, AR și XR. Compania a adăugat faptul că sistemul nu are niște cerințe foarte mari din punct de vedere al calculatorului pe care rulează.
Acest lucru înseamnă că rezoluția de 70 de megapixeli este limitată la zona la care te uiți direct, iar tot ce înseamnă zona periferică este randată la o rezoluție mult mai mică. În cadrul unei demonstrații recente care a avut loc în New York, compania a arătat ce potențial are această tehnologie cu ajutorul unui Oculus Rift. Echipa a descărcat un mediu de interior din cadrul platformei virtuale Unity și au modificat-o pentru a îi adăuga detalii clare și a îi îmbunătăți texturile. În preview, un pătrat de mărimea unui card era suprapus zonei de mijloc al câmpului vizual pentru a sublinia diferența dintre tehnologia Varjo și randarea standard a Oculus Rift. În mod cert, obiectele vizualizate prin intermediul pătratului erau mult mai vizibile și mai clare decât restul imaginii.
Cei de la Varjo susțin faptul că tehnologia lor va propulsa lumea VR cu 10 ani înainte, deși multe întrebări rămân fără răspuns: de exemplu cele legate de latență, frame rate sau cum au de gând să producă și să înfățișeze conținut de asemenea rezoluție.
Echipa a promis că va livra atât produse cât și aplicații specifice în mediile profesionale chiar începând de anul acesta.
Articol preluat și adaptat de pe www.engadget.com