walmart
30iun.

Walmart foloseste realitatea virtuala pentru evaluarea angajatilor

După ce a început să folosească realitatea virtuală în training-ul angajaţilor, acum gigantul de retail Walmart foloseşte aceeaşi tehnologie pentru evaluarea celor care vor să ajungă în posturi de management.

Noul sistem presupune că angajaţii care vor să ajungă la joburile mult mai bine plătite din management să îşi pună headsetul de realitate virtuală şi să treacă printr-o serie de teste. După această evaluare în realitatea virtuală trec şi printr-un proces de evaluare mai clasic, din partea managementului şi al colegilor de muncă. Sistemul de realitate virtuală îi pune în faţa unor situaţii cu care se vor confrunta cu siguranţă în realitatea actuală, de la un client nemulţumit care doreşte să vadă un manager, la o problemă între rafturile magazinului sau chiar colegi care nu îşi fac treaba conform standardelor.

Acest sistem de realitate virtuală se doreşte să elimine şi posibilitatea de discriminare pe care e posibil ca un recrutor să o aibă atunci când intervievează un potenţial candidat pentru o funcţie de management. Astfel, un angajat Walmart care îşi cunoaşte foarte bine departamentul şi cum funcţionează magazinul câştiga puncte la acest aspect şi l-ar putea ajuta mai departe în a obţine funcţia, chiar dacă la partea de coordonare nu se descurcă la fel de bine. Genul acesta de puncte slabe ar putea fi corectate prin training, spun reprezentaţii magazinului.

walmart

Pentru a realiza acest sistem de evaluare a angajaţilor în realitatea virtuală, managerii au luat rezultatele şi testele candidaţilor efectuate în realitatea virtuală şi le-au analizat cu atenţie, pentru a construi o bază clară de punctak şi un algoritm care apoi să poate fi aplicat cu succes.

Walmart a început să folosească realitatea virtuală în training-ul angajaţilor în 2018, întâi pentru a-i pregăti pentru sezonul aglomerat al reducerilor şi apoi pentru alte task-uri, cum ar fi aranjarea mărfurilor pe rafturi, folosirea noilor dispozitive şi chiar cursuri de empatie în care se aflau în faţa unor clienţi ce îşi numărau cu grijă banii pentru cumpărături pentru a descoperi că nu au suficienţi. Walmart a adus headseturi de realitate virtuală în cele 4600 de magazine ale sale din Statele Unite ale Americii şi conform cifrelor date, au oferit training unui milion de angajaţi.

Retailerul american nu este singurul care foloseşte realitatea virtuală în traning-uri, o vedem prezenţa din ce în ce mai des în acest proces. Qatar Airways au implementat-o pentru inginerii care efectuează service-ul avioanelor, Vama din Dubai merge pe o idee similară, la fel şi grupul VAG sau o linie de croaziere de lux. Tehnologia îşi dovedeşte utilitatea nu doar pentru că scade costurile de traning ale angajaţilor, dar pentru că procesul poate fi aplicat la un număr mai mare de muncitori, pentru ca evaluarea se face automat şi fără discriminare şi, mai ales, pentru că oferă posibilitatea de învăţare continua – un angajat se poate întoarce la un proces pe care nu l-a înţeles chiar şi după ce perioadă de training a luat sfârşit, tocmai pentru că headsetul şi experienţa sunt în continuare disponibile.

ABOUT THE AUTHOR

didi
COMMENT (1)
Marina americana foloseste realitatea augmentata pentru combat training / august 8, 2019

[…] Companii precum Shell, grupul VAG, AUDI folosesc deja trainingurile în realitatea virtuală, iar Walmart chiar a ajuns să facă selecţia viitorilor manageri utilizând programe de […]

Răspunde

Leave A Comment

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.