Incearca machiaj direct din Youtube cu ajutorul realitatii augmentate
Google face un anunţ şi ne spune că de acum încolo putem încerca tot felul de machiaje direct din Youtube, cu ajutorul realităţii augmentate. Acest lucru va fi posibil datorită AR Beauty Try-On, un nou feature de realitate augmentată pentru aplicaţia oficială, care le permite utilizatorilor să încerce tipuri de machiaj în timp ce se uită la vloggerii lor de beauty favoriţi.
Printre cele 2 miliarde de utilizatori ai Youtube, vlogerii de beauty care fac tot felul de recenzii, prezentări de produse şi tutoriale de machiaj şi frumuseţe sunt printre cei mai activi şi cu cel mai mare număr de subscriberi şi fani. Astfel, AR Beauty Try-On vine în ajutorul vloggerilor, fanilor, dar şi brandurilor care doresc astfel să îşi crească vânzările. Utilizatorii vor putea să încerce în timp real produsele prezentate fără să fie măcar nevoie să pună pauză pe clip pentru a testa ce le-a făcut cu ochiul.
Evident, pentru că acest feature să poată fi folosit e nevoie ca acel canal de Youtube să aibă activată opţiunea AR Beauty Try-On. Dacă aceasta există, o a doua fereastră va apărea, care va oferi o versiunea realistă a produselor pe care vloggerul le prezintă.
Google anunţa că a fost deja o testare de piaţă şi 30% dintre cei urmăritori au încercat acest feature, petrecând undeva la 80 de secunde încercând un ruj în realitatea augmentată. Prima companie care a încercat AR Beauty Try-On a fost MAC Cosmetics, iar creatorii de conţinut care sunt interesaţi să participe o pot face folosind Famebit, platforma de conţinut branduit a Youtube.
Nu nu surprinde deloc această nouă apariţie, pentru că am mai văzut-o la alti producători de machiaj, care veneau fix cu această utilitate, însă fiind vorba de Youtube şi de vloggeri de beauty e clar că impactul va fi mult mai mare. Oricum, realitatea augmentată se dovedeşte a fi un bun tool de marketing, pentru că o vedem în mai multe campanii – fie ele pentru Burger King sau Zara. În plus, am văzut-o chiar folosită în televiziune sau în concerte, pentru a aduce un plus spectatorilor prezenţi la show-uri.