Festivalul Coachella are o scena de realitate augmentata
Festivalul Coachella da mereu startul trendurilor în materie de marketing, iar anul acesta nu a făcut excepţie, pentru că a venit cu o scenă de realitatea augmentată.
Practic, cei care au descărcat aplicaţia festivalului Coachella au putut vedea cu ajutorul acesteia câteva momente de AR în timpul pauzelor de la show-urile scenei Sahara. Experienţa interactivă se foloseşte de aplicaţie şi de camera telefonului şi oferă tot felul de imagini cu tema spaţială celor aflaţi la cortul Sahara. Odată camera îndreptată spre ecranele video, aflate lângă scenă, apar video-uri precum astronauţi, planete, rachete, meteoriţi şi alte referinţe la structurile de artă prezente prin spaţiul festivalului, toate prinzând viaţă deasupra mulţimii aflate la concerte. Organizatorii s-au gândit la mai multe tipuri de conţinut, care va putea fi descoperit înainte, după şi chiar în timpul showurilor de la cortul Sahara.
E pentru prima oară când Coachella cochetează cu experienţe de realitatea augmentată, dar nu e pentru prima oară când această tehnologie e prezentă la festivalul californian. Anul trecut, Eminem a venit cu un show special, gândit pentru generaţia care stă nedezlipita de telefon, aşa că le-a oferit experienţe de realitate augmentată. Scenele includeau chiar şi o hologramă uriaşă a artistului sau o mască înfricoşătoare a personajului din filmul Friday the 13th.
Tot anul trecut, cei care nu au ajuns la Festival au putut să urmărească pe Youtube, în VR, filmări şi concerte. Eminem a mers mai departe cu tehnologia aşa că a filmat inclusiv un documentar în VR, în care ne face turul oraşului său natal, Detroit.
Realitatea augmentată îşi găseşte cu uşurinţă loc în marketingul evenimentelor în primul rând datorită faptului că e mai uşor de implementat şi utilizat de către clientul final. Am descoperit realitatea augmentată folosită în campanii de marketing de la Burger King, Jack Daniel’s, Audi sau Remy Martin, fiecare dintre branduri dorind să ofere ceva nou, interactiv şi fun consumatorilor. Totuşi, dezavantajul său îl reprezintă lipsa imersiunii complete într-o lume nouă, aşa cum este cazul realităţii virtuale.