Viziteaza Palatul lui Nero in realitatea virtuala
Domus Aurea somptuosul palat al lui Nero, odată decorat cu foiţa de aur, pietre preţioase şi perle, este acum deschis vizitării, dar şi tururilor în realitatea virtuală.
În ultimii zece ani, zona a fost în reconstrucţie, însă acum turiştii se pot bucura de Palatul lui Nero şi cu ajutorul realităţii virtuale. Palatul a fost construit în ideea de a oferi adăpost faţă de zilele toride din Roma şi cel mai probabil împăratul Nero stătea în fata fântânilor, pe un tron de marmură şi se ascundea la umbră. Domus Aurea a fost construit după marele incediu care a avut loc în anul 64 i.Hr., şi pentru care Nero i-a învinuit pe creştini. Faptul că a început să reconstruiască palatul atât de repede şi cu atâta pasiune a dat naştere speculaţiilor că poate chiar împăratul era în spatele incendiului.
Nero wanted an atmosphere that expressed has ideology, that of an absolute ruler, an absolute monarch, therefore this was a place of great opulence and wealth,” explains Alfonsina Russo, manager al Parcului Arheologic Colosseum.
Domus Aurea a fost reconstituit cu ajutorul a doua instalaţii şi a unei experienţe de realitate virtuală. Vizitatorii intra într-o sală şi îşi pun headseturile pe ochi şi se pot bucura de frumuseţea clădirii de altă dată: de la picturile care se pare că l-au influenţat pe Rafael şi alţi renascentişti, până la marmură sculptată, adusă din Italia, Grecia, Egipt sau Turcia, tavanele aurite şi grădinile luxuriante. Ne întoarcem în timp, când Colosseum-ul roman încă nu fusese construit, iar în centrul oraşului se afla o statuie de 30 de metri a împăratului Nero. Experienţa include, pe lângă imagini, şi explicaţii suplimentare şi un mic istoric al acelui timp, pentru că turistul să poată înţelege unde se afla, atât din punct de vedere geografic, dar şi istoric.
„The visitor will experience, both in person and through virtual reality, the emperor’s architectural genius and experimentation in marble and pictorial decorations,” spune Alfonsina Russo.
Realitatea virtuală şi-a găsit utilizarea şi în turism, pentru că din ce în ce mai multe muzee sau agenţii de turism o folosesc. Muzeele au apelat la realitatea augmentată pentru a aduce un plus de informaţie celor se plimba pe domeniile lor, altele, precum Versailles-ul au lansat aplicaţii în VR pentru a aduce o lume demult trecut înapoi la viaţă. Alţii, precum agenţiile de turism, folosesc realitatea virtuală în cadrul tururilor ghidate pe care le fac cu turiştii, pentru a le oferi acestora o altă perspectivă informaţiilor pe care le oferă şi pentru a veni cu imagini pentru poveştile pe care le spun despre locuri uitate sau înlocuite de prezent. Genul acesta de tururi sunt apreciate de turişti, în primul rând pentru că le oferă un „visual aid”, apoi pentru că sunt ceva nou şi interesant. E o investiţie de viitor şi cu un return rate clar, pentru că odată investit într-un asemenea tur, custom made, el poate fi revândut din nou şi din nou, amortizarea investiţiei făcându-se în scurt timp. In plus, pentru cei care vor sa isi faca propriile planuri de vacanta, realitatea virtuala s-a dovedit un mare ajutor, asa ca si alte jucatori din hospitality au apelat la asemenea tururi.