Ford foloseste realitatea virtuala in designul masinilor
Ford schimba felul în care realizează designul maşinilor şi a început să testeze designul automotive în realitatea virtuală. Inginerii de la Ford şi-au pus headseturile de realitate virtuală pe ochi şi au început să deseneze direct în Gravity Sketch.
Noul sistem de design ar putea revoluţiona întregul proces prin care o maşină ajunge de la concept la un obiect fizic pe care îl putem comanda în showroom. Acum, designerii de produs scapa de procesul de scanare la schiţelor 2D şi intră direct în realitatea virtuală unde lucrurile încep să prindă viaţă direct în 3D. Mai mult, platforma permite chiar să lase notiţe pentru ceilalţi colegi de pe proiect, pentru a le oferi informaţii.
În plus, nu mai e nevoie de şedinţe obositoare sau plănuite îndelung pentru că echipa responsabilă de proiect să se pună de acord, totul poate fi efectuat în realitatea virtuală, iar echipe aflate în diferite colţuri ale planetei pot aduce modificări desingului în funcţie de preferinţele sau stilul local. E o metodă foarte bună de a economisi timp în realizarea designului şi creează o modalitate mai simplă şi complet imersiva între designerii de produs şi inginerii responsabili cu aducerea sa la viaţă.
În plus, modalitatea acestea de design schimba un pic paradigmă din prisma căruia este realizată maşina. Orice modificare ce va fi adusă va putea fi verificată şi din punctul de vedere al şoferului, cum se va putea raporta acesta, spre exemplu, la oglinzile retrovizioare sau la poziţia scaunului.
“This application has the potential to help ensure we are delivering the very best vehicle designs for our customers,” Michael Smith, Ford’s design manager, said in the press release. “It moves the entire process into the world of virtual reality, giving us greater options for reviewing more models in the 3D environment to create the best possible vehicles.”
Pentru moment, doar 40-50 de designeri la nivel global vor lucra cu această tehnologie la Ford, însă viitorul sună foarte promiţător, ţinând cont de toate avantajele pe care le are o aplicaţie de realitate virtuală. Ford nu sunt primii care vin cu asemenea idei şi nici primii din industria automotive care îmbrăţişează VR-ul. Compania americană a mai lansat şi campanii de awarness gândite pentru realitatea virtuală, în timp ce alţi producători auto deja folosesc realitatea virtuală pentru design. Am văzut că şi McLaren începe să utilizeze VR-ul în desing, în timp ce fabricantul Skoda verifică designul acestora tot cu ajutorul realităţii virtuale, în timp ce alţi producători s-au gândit să folosească această tehnologie în cadrul campaniilor de marketing.