Realitatea virtuala testeaza frica de inaltime
Realitatea virtuală are din ce în ce mai multe utilizări, de la publicitate, la entertainment şi training, iar acum ArcelorMitall o duce la următorul nivel printr-un program dezvoltat pentru angajaţi. Pentru că au nevoie că lucrătorii să urce la înălţimi ameţitoare, realitatea virtuala testeaza frica de inaltime în cadrul unei aplicaţii special realizate.
Aplicaţia Working at Heights VR este dezvoltată de sud-africanii Sea Monster şi folosită de divizia din Africa de Sud a producătorului ArcelorMittal, cel mai mare fabricant de oţel de pe continentul african. Experienţa e folosită pentru training-ul angajaţilor de la fabrica din Vanderbijlpark, care trebuie să urce şi să lucreze până la 190 de metri înălţime. Sistemul de realitate virtuală testează dacă aceştia suferă de rău de înălţime, iar asta e foarte folositor pentru angajator, care îi poate direcţiona apoi pe cei afectaţi către o muncă ce nu implică înălţimile. Costurile iniţiale sunt mai mari, aplicaţia fiind undeva la peste 150 de mii de euro, în timp ce training-ul unui angajat costă 20 de mii de euro. Însă după ce această sumă a fost investită s-ar putea dovedi că pierdută dacă acesta nu va putea lucra la furnal.
“The experience lends itself perfectly to virtual reality. A fear of heights is a deeply psychological process. It’s when the brain is overruled by a much deeper instinct. Virtual reality triggers that base reaction,” spune Glenn Gillis, Sea Monster Managing Director.
Blast Furnace Experience îi va duce pe utilizatori la vârful unui furnal unde trebuie să lucreze. Trainerii spera că în funcţie de reacţiile pe care angajaţii le au în cadrul acestei experienţe să îşi dea seama dacă oamenii sunt potriviţi sau nu pentru acest job. Blast Furnace include chiar şi o platformă care se mişcă şi vânturi care bat puternic, iar până acum a fost folosită pe 400 de angajaţi. Conform datelor oferite, majoritatea acestora au trecut testul, însă opt l-au picat din cauza fricii de înălţime.
Sea Monster a declarat că au ales varianta unei lumi animate în locul unei filmări 360 pentru că şi-au dorit ca experienţa să fie interactivă, iar angajaţii să realizeze un mic task la înălţime. Mai mult, în aplicaţie a fost inclus şi un monitor cardiac, care măsoară în timp real trăirile utilizatorilor, fiind şi acesta un factor important în decizia pe care trainerii o vor lua. Pe viitor, genul acesta de tehnologie şi training ar putea fi aplicat şi în alte uzine ArcelorMittal, dacă se va dovedi a fi eficientă.
Producătorul de oţel nu e singurul care apelează la realitatea virtuală pentru training-uri. Grupul VAG a mers pe o idee similară pentru noii angajaţi şi procese, iar aceeaşi idee este implementată de retailerul Walmart sau Honeywell. Dacă vreţi să aflaţi cum vă descurcaţi la înălţime puteţi veni la studio şi află testând aplicaţia Richie’s Plank, tot ce trebuie să faceţi e o rezervare.