Marketing la evenimente si realitatea virtuala
Evenimentele de orice fel sunt o foarte bună ocazie în care orice brand poate să ajungă la publicul său, la un public nou şi să îşi prezinte produsele. Fie că e vorba de conferinţe, festivaluri de muzică sau târguri, brandurile pot face o activare de succes pentru că marketingul la evenimente si realitatea virtuala merg mana în mână.
De altfel, trendul realităţii virtuale ca parte a unei activări de brand e tot mai prezent şi a început să crească încă de anul trecut la colegii din vest. Unii aleg să utilizeze întregul arsenal şi optează pentru headseturi VR că Oculus Rift sau HTC Vive, împreună cu computerele performante necesare pentru a rula asemenea aplicaţii, în timp ce alţii merg pe idee mai simplă a ochelarilor VR ataşaţi de un telefon de ultima generaţie. Depinde doar de advertiser şi de experienţele pe care le oferă.
Tipuri de evenimente si realitatea virtuala în activări
Pentru un producător de ţigări, spre exemplu, care merge la un eveniment cu un grup de promoteri, e mai simplu să aibă un asemenea set şi o experienţe scurtă, de un minut- două (un rollercoaster, spre exemplu), suficient cât să aibă un engagement reuşit cu potenţialul client.
Pentru branduri care au standuri de sine stătătoare la târguri, evenimente sau expoziţii, un set complex, cu aplicaţii proprietare sau experienţe de realitate virtuală sunt o soluţie mult mai bună. Oamenii petrec mai mult timp la stand, creează o legătură emoţională şi vor pleca cu mai multe informaţii despre produs şi brand.
Evident, mai există şi cazul doar de showcase, în care brandul merge doar pe ideea de prezenţa. Fiind, spre exemplu, sponsor al unui eveniment, alege să îşi facă un stând în care vizitatorii sau publicul să interacţioneze, însă fără a obţine informaţii specifice despre brand. Aceştia însă, vor avea o legătură creată datorită momentelor petrecute în realitate virtuală, iar data viitoare când vor vedea logo-ul sau vor auzi despsre brand, vor ciuli urechile, tocmai pentru că li s-a oferit ceva de impact, fără a li se cere ceva în schimb – date, informaţii, posibilitatea de a-i contacta pe viitor pentru oferte.
Genul acesta de activări merg foarte bine la festivalurile de muzică, pentru că publicul nu e nici în mood-ul potrivit pentru a-i vinde ceva, nici la locul potrivit, mulţi dintre ei fiind în vacanţă. Genul acesta de prezentare, însă, va lăsa o impresie adâncă, pentru că studiile au demonstrat deja că oamenii sunt mult mai atraşi de brandurile care folosesc realitatea virtuală pentru că le văd drept inovatoare. Exemplu foarte bun în acest sens este Coca Cola, despre care ştim deja că e un brand foarte iubit. Aşa că au mers pe varianta unei experienţe în realitatea virtuală în care utilizatorii să se plimbe cu sania, trecând pe lângă camioanele emblematice Cola şi oraşe pregătite pentru sărbătoare. E genul de experienţă proprietară care nu face altceva decât să crească „brand love” şi să lase utilizatorului un sentiment foarte plăcut, chiar şi de băutorii de Pepsi.
Dacă ne gândim şi mai departe, pentru conferinţe, prezentări de produs sau alte evenimente mari, realitatea virtuală sau filmările 360 sunt metode foarte bune de a oferi acest conţinut celor care nu sunt prezenţi. Luăm exemplul Google din 2016, care a făcut un live streaming în 360 pentru cei care nu erau prezenţi la eveniment, Intel sau chiar Facebook, care au mers pe idei asemănătoare în zona de events. Deja acest gen de promovare a fost folosită de artiştii din muzica, Coachella făcând disponibile unele concerte live în 360, în timp ce alţi au folosit realitatea augmentată pentru a aduce plus valoare celor care filmau momentul.
La Gateway VR Studio oferim o întreagă paletă de experienţe şi posibilităţi de a promova brandurile în cadrul evenimentelor; de la headseturi de ultima generaţie, până la o echipă profesionistă capabilă să ofere soluţii şi idei pentru fiecare client în parte, tot ce trebuie să faceţi pentru a obţine un eveniment reuşit e să ne contactaţi.