Idei de VR marketing: Emirates si locurile in avion
Tururile în 360 sau VR încep să prindă din ce în ce mai mult, iar următorii care au mers pe această idee sunt cei de la Emirates. Carrier-ul a decis să le ofere celor care vor să vadă mai bine cum e la bordul avioanelor sale trei tururi în 360: Economy Class, Business Class şi First Class. Fiecare dintre aceste experienţe le oferă utilizatorilor posibilitatea de a experimenta cum e într-un loc cu spaţiu extra pentru picioare, într-un loc din mijlocul avionului sau cum e să se lăfăie într-o cabină proprie de la First Class şi chiar să experimenteze Shower Spa, totul la bordul avioanelor Emirates A 380.
Tururile au fost realizate de spaniolii de la Renacen iar experienţele pot fi testate chiar şi pe dispozitivele VR, inclusiv Google Cardboard. Fiecare dintre caracteristicile disponibile la cele trei categorii de bilet este atent realizată şi inventariată, de la ce găseşti în mini-bar, până la felul în care arata locurile cu extra-leg room, scaunul de la First Class şi tot ce un pasager poate găsi în mini-cabina personală, fie la lower sau la upper deck. Emirates oferă astfel o experienţă în plus potenţialilor săi clienţi şi creează un nou model de a vinde sau „marketa” experienţa de a zbura cu un asemenea carrier.
Până acum, realitatea virtuală a fost oferită că metodă de entertainment la bordul avioanelor, dar Emirates iată că o oferă ca modalitate de a vinde locurile în avion. Unele linii aeriene au folosit realitatea virtuală pentru a le oferi celor care încă nu au zburat posibilitatea de a experimenta senzaţia de la bordul unei aeronave, în timp ce altele vin cu asemenea entertainment în zonele de lounge. Unele aeroporturi, precum JFK din New York au deja standuri VR, în care cei interesaţi pot să îşi aleagă timpul de joacă, experienţa şi plătesc direct cu cardul, într-o formă mult mai amuzantă de a-şi petrece timpul între zboruri.
Tururile virtuale nu sunt ceva nou, iar Emirates nu face altceva decât să urmeze un trend pe care l-am descoperit deja în zona vânzărilor imobiliare. Realterii aleg să construiască tururi în realitatea virtuală, fie pentru o experienţă în plus la târgurile de specialitate, fie special pentru clienţii care nu au timpul şi poate nici dorinţa să petreacă ore în vizitarea unor apartamente sau case. Până şi primarul oraşului canadian Ottawa a apreciat aceasta dezvoltare în zona imobiliarelor, tocmai pentru că face mult mai simplă căutarea unei case, dar mai multe detalii despre cum foloseşte realitatea virtuală imobiliarelor aflaţi aici.