Adu-ti muzica la viata cu realitatea augmentata
Aplicaţia Wavy transforma muzica într-o experienţă vizuală cu ajutorul realităţii augmentate. Deja disponibilă pentru descărcare gratuită de pe Apple app store, Wavy schimba felul în care ne bucurăm de muzică, transformând lumea înconjurătoare.
Start-up-ul din San Francisco lucrează şi alături de diferiţi artişti pentru a crea vizualuri gândite special pentru muzica lor, primii pe lista fiind Joyzu, un duo electro parte a Armada Music. Fondatorii şi dezvoltatorii acestei aplicaţii spun că ideea le-a venit pentru a completa deja experienţa ascultării muzicii, pentru că în momentul în care ne punem căştile pe urechi ne scufundăm deja într-o altă lume, aşa că de ce nu am merge la nivelul următor şi să transformăm şi realitatea din jurul nostru?
Music can already transform how we feel about our surroundings: you put in headphones, listen to a song, and your mood and perception of the space around you changes instantly. We believe AR can deepen this transformation by making music both an auditory and visual experience, declară Hammad Bashir.
AR is the future of connecting fans with music, it’s interactive and fun,” spune Carson Williams, parte a Joyzu. “After seeing the first round of ideas, we were stoked – we fell in love with the idea.”
Dezvoltatorii au adăugat că lucrează la crearea de produse imersive, AR şi VR, deja de doi ani, iar pentru ei Wavy este o oportunitate de a schimba felul în care oamenii consumă şi interacţionează cu muzică, cu ajutorul acestei noi tehnologii.
Evident, această idee nu este deloc nouă, pentru că în ultimii ani artisi că Bjork, Michael Jackson (prin intermediul label-ului, evident) sau 2 Chainz au folosit realitatea virtuală sau augmentata pentru a le oferi ceva în plus fanilor. Cel mai recent exemplu este Eminem, care în loc să interzică telefoanele mobile la concerte, cum au ales alţi artişti, le-a oferit fanilor o experienţă în realitatea augmentată în cadrul showului sau de la Coachella. Şi agenţiile sunt de aceeaşi părere, spunând că genul acesta de aplicaţii nu vor face altceva decât să îi scoată în faţă pe artiştii care aleg să le folosească şi să creascsa interacţiunea dintre ei şi fanii lor. Pentru moment, Wavy vine doar cu două experienţe în realitatea augmentată, dar numărul acestora vă creşte în lunile următoare, odată cu cel al artisitilor. Realitatea augmentată începe să prindă teren în ce mai aplicări, de la training-uri în medicină sau muzică, până la consumer interaction, cum e cazul celor de la AUDI.