Porsche foloseste realitatea augmentata in service-ul masinilor
Porsche duce service-ul auto la următorul nivel şi foloseşte realitatea augmentată pentru diagnosticarea problemelor maşinilor aduse la reprezentată. Sistemul va fi implementat în service-urile din S.U.A., iar operatorii de acolo se vor putea consulta cu inginerii remote pentru a afla în timp real ce problemă are o maşină.
Practic, printr-un sistem de ochelari smart R-7 şi cu ajutorul unei aplicaţii de realitatea augmentată realizată de Atheer, tehnicienii din service vor putea lua legătura cu un expert remote, care va putea să vadă fix ce văd şi ei, în timp real, primind instrucţiuni şi detalii despre cum să procedeze. Mai mult, inginerii remote vor putea să proiecteze scheme în ochelarii celui din service, să îi indice un anumit obiect sau componentă sau să îi trimită documente pentru consultare.
Porsche îşi doreşte să crească nivelul satisfacţiei clientului, iar asta nu se poate întâmpla decât prin detectarea şi rezolvarea rapidă a unor probleme, declară cei de la Porsche.
Tech Live Look is the kind of digital innovation Porsche values because it raises the quality of the customer experience.“By solving issues faster, our dealer partners can get their customers back into cars with less disruption. And our overall service quality increases as we share expertise more efficiently between our experts and dealer technicians, spune Klaus Zellmer, Preşedinte & CEO al Porsche Cars America de Nord.
Se pare că teste pilot au avut loc anul trecut, iar timpii iniţiali arată că perioada petrecută în service s-a redus cu 40%, ceea ce înseamnă bani mai puţini cheltuiţi de companie. Investiţia iniţială se anunţă destul de scumpă, undeva la peste 2500 de dolari pereche,a însă dealer-ii Porsche de peste Ocean se arata interesaţi de idee mai ales pentru avantajele pe care le oferă, aşa că cele peste 180 de reprezentanţele americane se vor bucura de această tehnologie. În plus, se pare că în acest fel, americanii ar putea pătrunde şi pe piaţa servisării maşinilor mai vechi, ale căror proprietari merg la ateliere independente. Accesul rapid şi eficient la informaţii despre modele mai vechi va putea creşte numărul de maşini aduse la reprezentantele oficiale şi deci şi încasările finale.
Nu ne suprinde deloc ideea, pentru că deja se realizează traininguri în realitatea virtuală, lucru pe care l-am văzut la grupul auto VAG, în timp ce McLaren Mercedes merge pe ideea de design în VR, iar divizia de racing tocmai a semnat un parteneriat pe termen lung cu HTC Vive.